Edukację muzyczną rozpoczęła w rodzinnym Wejherowie, w Państwowej Szkole Muzycznej im. Fr. Chopina. Studentka I roku studiów II stopnia Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie śpiewu solowego prof. zw. dr hab. Ryszarda Minkiewicza Gdańsku. W roku 2016 rozpoczęła studia wokalne o specjalności Master Konzertgesang w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Stuttgarcie, w klasie śpiewu solowego Carmen Mammoser (Erasmus). Od 2017 roku kontunuuje studia wokalne o specjalności Master Oper na tejże uczelni w klasie śpiewu solowego Prof. Ulrike Sonntag. Umiejętności doskonali na wielu kursach mistrzowskich prowadzonych przez znakomitych pedagogów m.in. Barbarę Frittoli, Bo Skovhusa, Helenę Łazarską, Robavsa Matjaža, Margreet Honig, Marcel’a Bonee, Olgę Pasiecznik.

Artystce bliska jest twórczość zarówno operowa jak i oratoryjno – kantatowa. Pomimo młodego wieku ma na swoim koncie wiele przedsięwzięć artystycznych, w których z powodzeniem wykonywała partie sopranowe w takich dziełach, jak: Msza Koronacyjna W.A. Mozarta, Oratoria: Mesjasz oraz Belshazzar G.F. Haendla, kantaty: Wer da gläubet und getauft wird BWV 37, Gott fähret auf mit Jauchzen BWV 43, Lobet Gott in seinen Reichen BWV 11 J. S. Bacha; Petite messe solenelle G. Rossiniego, Magnificat R. Ruttera oraz II Symfonia G. Mahlera.

W 2018 roku Małgorzata Rocławska zadebiutowała jako Greta Fiorentino w produkcji Street Scene Kurta Weilla na deskach Wilhelma Theater w Stuttgarcie, w styczniu 2019 roku kreowała rolę Fiordiligi w operze Cosi fan tutte W. A. Mozarta również w Wilhelma Theater Stuttgart. W maju 2019 roku młoda sopranistka wystąpiła we współczesnym dziele Hansa Wernera Henze Elegie für junge Liebende jako Elisabeth Zimmer.

Małgorzata Rocławska jest laureatką I wyróżnienia oraz nagrody specjalnej za najlepsze wykonanie utworu Ludomira Różyckiego na XV Międzyuczelnianym Konkursie Wokalnym „W kręgu słowiańskiej muzyki wokalnej” w Katowicach. W roku 2016 otrzymała III nagrodę na VIII Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym Impressio Art w Sopocie.

Współpracowała m.in. z Elbipolis Barockorchester Hamburg, Philharmonie Baden-Baden, Würrtembergische Philharmonie Reutlingen, Operą Bałtycką w Gdańsku, orkiestrą Sinfonietta Pomerania, Polską Filharmonią Kameralną Sopot, Orkiestrą Kameralną Capella Bydgostiensis, Orkiestrą Trybunału Koronnego w Lublinie oraz chórem mieszanym Cantores Veiherovienses. Efektem współpracy International Choir Academy Lübeck są międzynarodowe projekty wokalno – instrumentalne oraz nagrana płyta z utworami J. Brahmsa (Zigeunerlieder, Quartette op.92), R. Schumanna (Zigeunerleben, Spanischen Liederspiel) i A. Dvoraka (Mährische Lieder).

Małgorzata Rocławska współpracowała ze znakomitymi reżyserami takimi jak: Olivier Tambosi, Bernd Mottl, Kornelia Repschläger oraz dyrygentami, m.in.: Christianem Capocaccia, Pavlem Baleffem, Richardem Wienem, Rasmusem Baumannem, Rolfem Beckiem, Bernhardem Epsteinem, Przemysławem Stanisławskim, Markiem Rocławskim, Tadeuszem Kozłowskim oraz Kai Bumannem.
Koncertuje obecnie z organistą Bazyliki archikatedralnej w Gdańsku – Oliwie, Błażejem Musiałczykiem.

W dorobku posiada nagrania radiowe, telewizyjne, a także płytowe. W 2015 r. wzięła udział w nagraniu płyty promującej twórczość gdańskich kompozytorów. Artystka wykonała Stabat Mater na sopran i orkiestrę smyczkową A. Dziadka. W czasie studiów wykonywała wiele utworów z gatunku muzyki dawnej (m.in. renesansowe madrygały; Bernardino Borlasca – koncert muzyki dawnego Gdańska, promocja serii wydawniczej Theasurus Musicae Gedanensis) oraz współczesnej m.in.: Mur T. Dixy oraz Pneuma K. Olczaka. Ten ostatni utwór został wykonany podczas koncertu inaugurującego cykl „Nowa muzyka w starym ratuszu” poświęconemu współczesnej polskiej muzyce elektroakustycznej.