PAWEŁ HULISZ jest absolwentem gdańskiej uczelni, w klasie prof. Szymona Pawłowskiego. Już w czasie studiów rozpoczął praktykę wykonawczą, podejmując pracę w zespole Cappella Gedanensis, z którym współpracuje do dziś, jako kameralista, a także, jako solista. Jest czynnym muzykiem orkiestrowym. Współpracuje z wieloma orkiestrami symfonicznymi i kameralnymi na terenie całej Polski; filharmoniami: Szczecińską, Bałtycką, Gorzowską, Koszalińską, Białostocką, Szczecińską, także z orkiestrami: Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Capellą Bydgostiensis, Orkiestrą Kameralną Progress, Elbląską Orkiestrą Kameralną, Operą Krakowską: opery „Trubadur” G.Verdiego i „Eugeniusz Oniegin” P.Czajkowskiego w Teatro Municipial w Santiago de Chile, Teatrem Muzycznym w Gdyni; musicale: Skrzypek na dachu, Wichrowe wzgórza, Czarnoksięznik z krainy Oz, Chess, Kiss me Kate, Muzyka Gershwina, Spamalot, Grease, Przygody Sindbada żeglarza, Piotruś Pan, Ghost, balet Adama Sztaby Opentaniec, „Operą na Zamku” Szczecinie – West Side Story, Polską Filharmonią Kameralną w Sopocie, Teatrem Wybrzeże w Gdańsku, przedstawienia: Happy End, Blaszany Bębenek, Monologi Waginy, Komedia Omyłek,
Od 2009 roku jest pierwszym trębaczem Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej im. F. Nowowiejskiego w Olsztynie, a także pierwszym trębaczem Orkiestry Symfoników Gdańskich, z którą bierze udział w projektach: Lady Pank Symfonicznie – platynowa płyta, Coma Symfonicznie – złota płyta, Cool Chopin Tour z O.S.T.R.-em, Czerwone Gitary Symfonicznie. Współpracuje też z Sinfoniettą Consonus, z którą nagrał płytę Symphonic Theater of Dreams poświęconą zespołowi Dream Theater i płytę Exploration, z Jordanem Rudesem, klawiszowcem legendarnego zespołu Dream Theater. Na stałe współpracuje z zespołem jazzowym Keepin` Tradition Jazz Quartet, Jacek Siciarek Quartet. Współpracuje też, jako muzyk sesyjny z m.in.: Sylwią Grzeszczak, Eweliną Lisowską, Kamilem Bednarkiem, zespołem Behemoth, Deer Project, NPWM, Sound’n’Grease. W latach 2004-2014 współtworzył kwintet dęty blaszany HEVELIUS BRASS.
W 2012 roku otrzymał Stypendium Kulturalne Prezydenta Miasta Gdańska, które przyczyniło się do nagrania pierwszej solowej płyty pt: SANACJA – ,,Już taki ze mnie zimny drań’’, z przebojami polskiej muzyki z lat 20-tych i 30-tych XX wieku. Wykonuje muzykę barokową i klasyczną na instrumencie historycznym.
Jest absolwentem dziennych i podyplomowych studiów na Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, specjalizacja – trąbka naturalna w klasie dr Tomasza Ślusarczyka (dyplomy z wyróżnieniem). Współpracuje z Gdyńską Orkiestrą Kameralną „Sinfonia Nordica”, ,,Consort 415’’ z Białegostoku, orkiestrą barokową Międzynarodowego Festiwalu Goldbergowskiego „Goldberg Ensemble”, z którą dokonuje nagrań muzyki gdańskiej z okresu XVII i XVIII w. (Muzyczne Dziedzictwo Miasta Gdańska vol.I, II, III, V, VI), Polską Orkiestrą XVIII w. pod dyrekcją Paula Esswooda, a także z Wrocławską Orkiestrą Barokową, Capellą Cracoviensis, Warszawską Operą Kameralną, Academia della Arcadia z Poznania, Orkiestrą FAMD w Szczecinie, Divino Sospiro z Portugalii. Współpracuje też gościnnie z orkiestrą historyczną Zespołu Szkół Muzycznych im. F.Chopina w Warszawie, biorąc udział w projekcie Bach 200 UW. Od 2011 wspólnie koncertuje z zespołem trąbek barokowych Starck Compagney. Jest pomysłodawcą i założycielem zespołu Tubicinatores Gedanenses, z którym koncertuje na wieżach kościołów i ratuszy, kontynuując starą praktykę gdańskiej Turmmusik. Na ten projekt otrzymał w 2014 roku Stypendium Kulturalne Prezydenta Miasta Gdańska. W 2015 roku po raz kolejny otrzymał Stypendium Kulturalne Prezydenta Miasta Gdańska na projekt pod tytułem: The trumpet shall sound – zapomniane dzieła ze zbiorów gdańskich (ze zbioru Zachariasza Zappio w Gdańsku) – koncert w ramach festiwalu Musicalia Baltica. W 2015 Prezydent Miasta Gdańska po raz kolejny docenił zespół Tubicinatores Gedanenses, przyznając stypendium kulturalne na nagranie płyty z muzyką wieżową. Współpraca z organistą Andrzejem Szadejko doprowadziła do powstania dwóch płyt o charaterze solowym: Rückpositiv z ariami A.Scarlattiego (sopran-Sylwia Olszyńska), a także Rückpositiv e la bella tromba z utworami kompozytorów włoskich XVII i XVIII w. (G.B.Viviani, P.Franceschini, D.Gabrieli, G.Fantini). Zajmuje się opracowywaniem starodruków muzycznych z XVII i XVIII w., które znajdują się w zbiorze Zachariasza Zappio, w bibliotece PAN w Gdańsku. (Kantaty okolicznościowe kompozytorów gdańskich, m.in. J.B.C.Freisslich, J.V.Meder, F.Ch.Mohrheim,  J.T.Roemhildt, J. D. Pucklitz). Jako solista koncertuje z orkiestrami symfonicznymi i kameralnymi w Polsce, a także uczestniczy w wielu festiwalach Muzyki Organowej i Kameralnej m.in. w Leżajsku, Wołowie, Cieszynie, Szczecinie, Zielonej Górze, Giżycku, Gdańsku, Raciborzu, Warszawie, Łowiczu, Wołowie, Helu, Przemyślu, Komornikach, Tucholi, Zgorzelcu, a także na festiwalach m.in.: Kolory Polski, Mozartiana, I i IV Międzynarodowy Festiwal “Andrzej Nikodemowicz – czas i dźwięk’’, koncertując z tak znanymi artystami, jak: Olga Pasiecznik, Bogusław Grabowski, Gedymin Grubba, Andrzej Mikołaj Szadejko, Błażej Musiałczyk, Bożena Harasimowicz-Haas, Magdalena Witczak, Małgorzata Armanowska, Małgorzata Grzegorzewicz-Rodek, Marta Boberska, Leszek Skrla, Grzegorz Piotr Kołodziej.